01/12/10

Controvertido deseñador do mes de Nadal.

Este parisino de 61 anos, da sempre temas de conversa: Philippe Starck.
O seu estilo minimalista funcionalista "moderno", impacta e desperta moitos sentimentos.

Fillo de deseñador de aviòns, sempre lle tirou o coñecer e participar dos procesos de creaciòn dos obxetos.

O autor cando era Napoleòn e Superman respectivamente.

-Estudou, na adolescencia, en Nissín de Camondo-Paris.
-No 1965, con 17 anos, gaña unha competiciòn de mobles chamada La Vilette; xa se definìa unha das facetas del.
-Òs 20 anos foi director artìstico de Calvin Klein e de Pierre Cardin, uns periodos curtos pero de moita producciòn, casi 65 modelos de mobeis. Nesta època fixo moitos locais nocturnos que resultaron ser exitosos.Tamèn montou a sùa primeira empresa , adicada à fabricaciòn de inchchables.
-Òs 30 anos, funda a sùa propia marca, Starck Products.
-Lànzase à fama cando òs 35 anos, no 1984, o presidente F. Mitterrand, encàrgalle decora-las sùas estancias privadas no Palais de L'Ellysee.
-Catapultado polo traballo para a cadea de Hoteis Ian Schrager, repartidos polo mundo.

Teatriz de Madrid , feito no 1990.

As obras de Starck , ademais do interiorismo, abarcan moitos àmbitos do deseño industrial; creando fitos do deseño, como mesas, matamoscas, motos, cepillos de dentes, barcos, cinceiros, trenes de Eurostar, espremedores, televisiòns, incluso è director artìstico da nave espacial Virgin Galactic, ca que se faràn paseos polo espacio para ensina-los efectos da era espacial, no noso universo.

Motor Yacht A, deseñado para o millonario ruso Andrey Melnychenco, no 2008.

Traballando para firmas como Puma, Adidas, Aprilia, Disform, Fossil, Cassina, Vitra, Alessi, Floss, Magis, etc.
Na fàbrica da empresa Italiana Kartell, por exemplo, a sùa colaboraciòn no 1987, supuxo o reefoque definitivo para a empresa, que ahora produce iconos do deseño popular.

muebles del diseñador philippe starck
image
Moitos dos deseños do autor eclecticamente convinados.

Museos de todo o mundo (oito en total) : Museo das artes decorativas de Paris, Museo do deseño de Londres, Brooklyn museum de Nova York, tamèn en Munich, Barcelona, Kioto e Chicago expoñen as sùas obras nas sùas colecciòns permanentes.
Un pastel con apariencia extraña
Pastel feito en colaboraciòn co prestixioso cociñeiro Lenotre.
(Seguramente unha evoluciòn do "tronco de Nadal")

Premios de consideraciòn en Francia, EEUU, e Italia; revistas e incluso libros falan do seu traballo. Recentemente , o propio autor polemiza sobre o papel do deseño, del mesmo e do futuro, baticinando panoramas que poden ser mais ou menos certeiros, pero en todo caso dando moito en que entreterse.

Unha das obras mais populares, è o Juicy Salif editado por Alessi no 1990.
Naceu nunha comida do autor , despois da visita à fàbrica de Alessi en Italia, comendo lulas con gotas de limòn, nunha servilleta cutre. De ahì a forma e a funciòn, ainda que realmente a sùa funciòn è a estètica.

Boceto orixinal, sobre servilleta lixosa, enviado por correo a A. Alessi.

Poderìamos pensar que farìa , si comera Carne ò Caldeiro ou Polbo à Mugardesa.
Unha das pezas mais controvertida e criticadas , ainda hoxe, 20 anos despois; e que resume o espìrito dunha època.

Juicy Salif de Alessi, do 1990, tentando espremer algo.

A autoescenificaciòn do autor, non o descalifica, pois esto forma parte da vida de calquera deseñador, e sendo famoso, mais.
Por outra parte este personaxe, è autor de pezas transcendentais da historia do deseño, e o seu traballo ademais de intelixente, ten un factor que o sitùa na òrbita do desexo do pùblico: està feito con sentimentos, eso provoca apetencia en nòs e xenera o que , ahora, el tanto prodiga que hai que dar òs catro ventos: AMOR.

Starck recoñece que moitos deseños dos 80 e 90, incluidos algùns dos seus, eran deseños "exclusivos" e que certa parte dese elitismo està motivado moitas veces, pola novidade e a moda.
Pero tamèn sostèn que o papel do deseñador è crear mais FELICIDADE con menos, un curioso principio minimalista sentimental. O traballo deste autor è excepcional por que el, sabe mirar mais alà.

Video do espremedor Juicy Salif, feito por Matteo Capitini e outros estudantes de deseño durante un curso no 1998/99.

Philippe, como creador, e esta obra Juicy Salif, continuan a ser provocadoramente intelixentes e son motivo de todo tipo de comentarios.
Starck è, resumindo as sùas capacidades, considerado como un arquitecto xaponès, un director de arte americano, deseñador industrial alemàn, director artìstico frances e un deseñador italiano de mòbel, sò non è un vendedor por que non lle fai falla.

En U-LA Boutique somos fans incondicionais de Philippe.



Ningún comentario:

Publicar un comentario