21/06/10

Cow Parade

En Irlanda e en Galicia, hai anos medìase a riqueza das familias en funciòn das vacas que tiñan.

Moitos coñècemo-la cow parade desde hai tempo, pero non todos saberàn que naceu como un sistema de marketing.
No 1998, en Zurich (Suiza,tamèn coñecidos polas sùas vacas) o escaparatista,Walter Knapp, para promocionar unha tenda, decidìu encargar ò seu fillo, Pascal Knapp,(coñecido localmente polo seu traballo como escultor) uns modelos de vacas de fibra de vidro e resina de poliester, en tamaño natural.
Pascal, invitou os seus amigos artistas a decorar algunhas das vacas e crearon asì 100 diferentes, cas que encheron a cidade.
O remata-la exposiciòn, os propietarios das vacas, subastàronas e doaron os beneficios òs nenos con cancro.


Esta è a prehistoria da cow parade, pero durante esta exposiciòn un empresario do calzado de Chicago, Peter Hanig, interesouse por repeti-lo fenòmeno artìstico na sua cidade, a alcaldìa aceptou a proposta e con 340 vacas, convertìronse na segunda cidade vacadicta.

Logo destes exitos , un despacho de avogados de Nova York, adquire os dereitos e funda o que coñecemos como Cow Parade Holding Corp; instituindo oficialmente a marca e sentando as bases para a difusiòn do fenòmeno e sua parte benèfica.


En 10 anos, de Atenas a Wiscousin, mais de 50 cidades, mais de 5000 vacas deseñadas por mais de 10000 artìstas que foron vistas por 200 millòns de personas; poderìamos pensar que este sexa un dos maiores acontecementos artìsticos pùblicos do mundo, ou cando menos o mais popular.

Esto permite que a arte sexa accesibel, conceptual e practicamente; nun entorno urbano e a todo tipo de personas, (incluso famosas, como veremos) resultando moi estimulante, divertido e à vez invita a certas reflexiòns, xa que sempre està ben utiliza-las neuronas para algo mais que para ve-la tele.

Unha curiosidade è que os temas de inspiración, nunca poden estar relacionados con polìtica relixiòn ou sexo.¡¡ Asì non se discute !!.


Sobre a parte econòmica hai que aclarar que toda-las vacas das exposiciòns subàstanse, (ata o momento recaudàronse 13 millòns de euros), chegàndose a pagar 110.000 dòlares por un exemplar, destinando os fondos para fìns benèficos no pais da exposiciòn.

Os compradores son de todo-los estractos sociais. Entre os famosos: a raiña Isabel deInglaterra, Elton John, Ringo Starr ou o rei de Xordania, pero tamèn personas normais.

De entre as vacas espostas, seleccionanse algunhas para a sùa reproducciòn e comercializaciòn, e anualmente, parte destes beneficios dòanse para asistencia pùblica ou privada.
Estas pezas vèndense en varios tamaños e a maior parte pìntanse à man. Fanse en poliresina ou en porcelana con ocasionais engadidos de outros materiais.
En España celebrouse a cowparade en varias cidades ( Vigo no 2007); a ùltima foi Madrid, deXaneiro a Marzo do 2009 e pintaron vacas grandisisimas deseñadoras todo terreo, como Agata Ruiz de la Prada e dese mesmo mundo do motor como Fernando Alonso ademais dos concursantes de Gran Hermano.


Algùns artistas traballaron en serio como os autores desta vaca, chamada Verònica que foi seleccionada para a sùa reproducción e venda, de Oñate & Mladem Vladin:


No ano 2001, cow parade foi considerada como unha das 10 mellores ideas de marketing do mundo, pola revista Advertising Age.

En U-LA Boutique traballamos con esta firma desde o 2003 e somos vacadictos tamèn.

Ningún comentario:

Publicar un comentario